Λίγα λόγια και σταράτα. Χωρίς στρογγυλέματα. Το μοντέλο των εξετάσεων του ΕΚΠΑ (εννοώ την ημέρα της εξέτασης), έχει γίνει αρκετά αφιλόξενο για τους υποψήφιους, έχοντας τα εξής χαρακτηριστικά:
- Εξαιρετικά περιορισμένος χρόνος εξέτασης
- Εξαιρετικά περιορισμένη έκταση γραπτού
- Ερωτήσεις.....είτε κριτικής ματιάς, είτε παπαγαλίας (ξερές δηλαδή), οι οποίες επιδέχονται εύκολης διόρθωσης απο τους καθηγητές
Έχω επενδύσει πάρα πολλές ώρες στον τρόπο γραφής εργασιών για τους μαθητές μου. Μέχρι πέρυσι, το μοντέλο των εξετάσεων ευννοούσε κυρίως εκείνους που ήταν ελάχιστα πιο φλύαροι απο όσο φαινόταν οτι ζητούσε ο καθηγητής στην εκφώνηση του θέματος.
Τώρα λοιπόν, πρέπει να προσαρμοστούμε σε έναν τρόπο γραφής που τείνει προς τον πιο "τηλεγραφικό"
Θα εστιάσω λοιπόν, ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΕΙ. Ιδίως στα τμήματα προχωρημένων για τις εξετάσεις του Δεκέμβρη.
Απεχθάνομαι τις κοινότυπες δηλώσεις του στυλ "συνεχή διαγωνίσματα για τους μαθητές". Αυτές οι δηλώσεις, συχνά εκμεταλλεύονται την ανασφάλεια των υποψήφιων. Το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα.
Και αυτή...έρχεται μόνο μέσα απο ξεκάθαρο πλάνο διδακτικών στόχων και στόχων αξιολόγησης απο τη μεριά του καθηγητή που τους προετοιμάζει.
Δεν αρκουν τα διαγωνίσματα, οι προσομοιώσεις και οι βαθμολογήσεις χωρίς συγκεκριμένη στόχευση.
Εγώ λοιπόν με τους μαθητές μου, κινηθώ στους εξής άξονες:
- Λιτή, αλλά σαφής δομή γραπτού
- Προσεγμένη και συνάμα απλή έκφραση, μέσα απο τη χρήση ορολογίας και χωρίς εξεζητημενες εκφράσεις
- Στοιχεία αναστοχασμού/προβληματισμού μέσα στο γραπτό, σε πολύ στοχευμένα σημεία όμως (πχ μια πολύ μικρή αναφορά στο ζήτημα των ατομικών διαφορών αναφορικά με τις αντιληπτικές πλάνες και τις αστοχίες)
- Μεγάλη έμφαση στη μικρή έκταση γραπτού, χωρίς πλατειασμούς
- Μικρές, σαφείς προτάσεις (όχι τηλεγραφικές, αλλά ούτε και μεγάλες περίοδοι)
Όλα αυτά, θα διδαχθούν και θα δοκιμαστούν, στα μαθήματά μου, ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου