Ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες εξετάσεις για την Ψυχολογία Παντείου. Είναι η σχολή Ψυχολογίας απο την οποία έχω αποφοιτήσει κι εγώ πριν αρκετά χρόνια και της έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία, ενώ παράλληλα γνωρίζω πολύ καλά τη φιλοσοφία της.
Τα θέματα που έπεσαν, θεωρούνται ήπιας έως μέτριας δυσκολίας, με τη
Μεθοδολογία να είναι κάπως δυσκολότερη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν συνιστούσε
κάτι απροσδόκητο και «αντι-sos”.
Επίσης να τονίσουμε οτι στην Κοινωνική Ψυχολογία το θέμα ήταν σχετικά αναμενόμενο αλλά απαιτούσε πολύ καλή συνθετική ικανότητα απο τη μεριά των υποψηφίων , ειδικά αν συνυπολογίσουμε τις συνθήκες πίεσης στα πλαίσια των εξετάσεων.
Όσον αφορά την κλινική, ένα βιβλίο ήταν αυτό που κυριάρχησε ΚΑΙ στα φετινά θέματα...
Στη Μεθοδολογία, το θέμα που έπεσε είναι στο top 5 της λίστας μας με τα πιθανά θέματα. Καλώς ή κακώς, στα μαθήματα που είναι ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ 100%, όπως δηλαδή είναι η μεθοδολογία, οι λίστες με τα sos και αντι-sos θέματα, κάνουν θαύματα. Και αυτό σας το επιβεβαιώνω και απο την εμπειρία μου στις κατατακτήριες ΕΚΠΑ.
Σας παραθέτω επακριβώς τη διατύπωση των θεμάτων και να
ευχηθώ καλή επιτυχία στις μαθήτριες και τους μαθητές μας που μας εμπιστεύτηκαν
και από ότι φαίνεται, έχουν πιθανότητες να εισέλθουν στη σχολή και ορισμένες από
αυτές, ίσως και πολύ καλή θέση πλασαρίσματος. Εκτός από το ότι είχαν διδαχθεί
όλα τα ζητήματα που για τα οποία ερωτήθηκαν, ο βαθμός αισιοδοξίας ανεβαίνει
επειδή όλη τη χρονιά δουλέψαμε πάρα πολύ με προσομοιώσεις των εξετάσεων.
Δεκάδες διαγωνίσματα, με παράλληλη επισήμανση του τρόπου γραφής και ανάπτυξης
για κάθε γνωστικό αντικείμενο ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ. Διαφορετικά προσεγγίζεις την Κοινωνική
Ψυχολογία και διαφορετικά τα άλλα δύο μαθήματα.
Σας παραθέτω λοιπόν τα θέματα των εξετάσεων:
Κλινική Ψυχολογία:
1.
Να περιγράψετε την
αποστασιοποιημένη/αποσυνδεδεμένη προσωπικότητα στη θεωρία της Horney και το
αντίστοιχο στυλ ζωής της θεωρίας του Adler
2.
Να περιγράψετε τι αφορούν (ορισμός, θεωρητικό
πλαίσιο, παραδείγματα) οι παρακάτω έννοιες: εποικοδομητικός εναλλακτισμός, προληπτική-δεισιδαίμων
συμπεριφορά, λειτουργική αυτονομία των κινήτρων, μετα-ανάγκες
Μεθοδολογία Έρευνας:
Περιγράψτε σύντομα τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των συσχετιστικών
πεδίων έρευνας
Κοινωνική Ψυχολογία:
Ποια επίπεδα ανάλυσης επικαλούνται οι κοινωνικοί ψυχολόγοι στις
εξηγήσεις που προτείνουν για την κοινωνικο-ψυχολογική πραγματικότητα. Να τα
ορίσετε εν συντομία και να αναφέρετε τουλάχιστον ένα παράδειγμα έρευνας από κάθε
επίπεδο. Γιατί είναι χρήσιμη η διάκριση σε πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης?
Η νέα μας προσπάθεια για τις κατατακτήριες εξετάσεις Ψυχολογίας Παντείου ξεκινά το Σάββατο 21 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο 16.30-20.30.
Τα
μαθήματα γίνονται με μεικτό τρόπο, δηλαδή μέσω zoom αλλά και
δια ζώσης, στο χώρο μας στη Νεα Ιωνία, πολύ κοντά στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Όποιος/α
θέλει, μπορεί να έρχεται από κοντα. Και αυτό είναι κάτι που επιδιώκουμε στην
προετοιμασία για τις εξετάσεις Ψυχολογίας. Να έρχονται – έστω μερικές φορές - και από κοντά, προκειμένου να ενισχυθεί η σχέση μεταξύ των καθηγητών και
των μαθητών. Τα οφέλη της δια ζώσης διδασκαλίας, έστω κι αν ο μαθητής προτιμά
περισσότερες φορές να συνδέεται μέσω zoom, είναι πολλαπλά:
1.
Ενίσχυση της σχέσης με τον καθηγητή, επομένως
καλύτερα διδακτικα αποτελέσματα
2.
Ενίσχυση του κινήτρου του μαθητή, επειδή με αυτό
τον τρόπο νιώθει ότι επενδύει παραπάνω σε αυτή τη διαδικασία
3.
Στις προσομοιώσεις που λαμβάνουν χώρα, είναι
προτιμότερο να ΜΗ βρίσκεσαι στην άνεση του σπιτιού σου, αλλά να βρίσκεσαι σε
έναν χώρο όπου «μοιάζει» κάπως με το χώρο των εξετάσεων. Αν κάθεσαι ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ
στην αγαπημένη σου καρέκλα και στο αγαπημένο σου γραφείο για να γράψεις ένα
διαγώνισμα, στην πραγματικότητα, δεν θα φτάσεις ΠΟΤΕ στο επίπεδο ετοιμότητας
που θα έχεις όταν γράφεις σε έναν «ξένο» χώρο. Για αυτό λοιπόν, είναι
προτιμότερο, κάποια διαγωνίσματα να γράφονται στο χώρο μας.
Περιμένω λοιπόν τα τηλέφωνά σας και τα μηνύματά σας στο τηλέφωνο
6984625551 είτε στο mail ntavaris79@gmail.com προκειμένου να σας ενημερώσουμε ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΑ για τον τρόπο
με τον οποίο προετοιμάζουμε τις μαθήτριες και τους μαθητές μας για τις κατατακτήριες
ψυχολογίας Παντείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου