Ολοκληρώθηκαν και οι φετινές εξετάσεις για τις κατατακτήριες
ψυχολογίας ΕΚΠΑ.
Τα θέματα ήταν σχετικά βατά σε Γνωστική και Ιστορία και πιο απαιτητικά
στην Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση όμως δεν είναι anti-sos και μη
αναμενόμενες οι τομογραφίες.
Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου τόσα χρόνια: Οι τομογραφίες είναι ΠΑΝΤΑ sos. Σε οποιοδήποτε μάθημα, η Γνωστική Νευροεπιστήμη είναι από τα κορυφαία ζητήματα. Είτε στη Γνωστική, είτε στην Εισαγωγή, είτε στη Βιολογική Ψυχολογία παλαιότερα. Ειδικά μάλιστα η FMRI η οποία ήταν η πρωταγωνίστρια στα 2 από τα 3 υποερωτήματα της Ειασαγωγής στην Ψυχολογία. Στο μεσαίο ερώτημα, η απάντηση ήταν η μετεξέλιξη της Μαγνητικής Τομογραφίας, δηλαδή η μέθοδος DTI. Τα ξέραμε, τα είχαμε πει , τα είχαμε τονίσει πολλάκις. Οι τομογραφίες είναι πάντοτε ύποπτες για να πέσουν στις εξετάσεις. Θυμάμαι και όταν παρέδιδα Βιολογική Ψυχολογία, που υπήρχε μια μεγάλη συζήτηση για επεμβατικές και μη επεμβατικές μεθόδους μελέτης του εγκεφάλου και της σχέσης του με τη συμπεριφορά. Μια ζωή οι απεικονιστικές μέθοδοι, το ΗΕΓ (το οποίο όμως δεν είναι απεικονιστικό) και οι εγκεφαλικές βλάβες, είναι στο προσκήνιο της ύλης μας και κατά συνέπεια των εξετάσεων!
Επίσης, να σας αποκαλύψω ένα μυστικό που λέω πάντα στις
μαθήτριες και τους μαθητές μου: Όταν υπάρχει επικάλυψη μεταξύ 2 γνωστικών
αντικειμένων, τότε ο κίνδυνος είναι ακόμα μεγαλύτερος και μάλιστα, συνήθως
έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις. Πιο συγκεκριμένα…οι τομογραφίες
υπάρχουν τόσο στην Εισαγωγή όσο και στη Γνωστική. Ο πολύς κόσμος θα πίστευε ότι
στην Γνωστική είναι πιο πιθανό να ερωτηθούν για τις τομογραφίες και επομένως,
υποτιμούν το αντίστοιχο ζήτημα από την Εισαγωγή. Και ΕΚΕΙ ακριβώς είναι το λάθος
και η παγίδα. Πρέπει να φοβάσαι περισσότερο τις τομογραφίες στην Εισαγωγή, παρά
στη Γνωστική. Το έχουμε δει πολλάκις αυτό το έργο….
Στην Ιστορία, παρά το γεγονός ότι πολύς κόσμος πανηγυρίζει
για το θέμα που έπεσε (Maslow- ανθρωπιστική ψυχολογία) , επιτρέψτε μου να έχω μια επιφύλαξη για τους βαθμούς που
θα μπούν. Πολλοί άνθρωποι παρανοουν και τελικά κάνουν σύνοψη-περίληψη , εκεί που δεν χρειάζεται και δεν απαντούν στοχευμένα στο ερώτημα.
Στη Γνωστική, η πορεία του οπτικού ερεθίσματος ήταν ένα θέμα
που δεν θα μπορούσε να προβληματίσει τους καλά διαβασμένους. Η διαταραχή που ζητήθηκε,
θα μπορούσε να απαντηθεί ιδανικά με κάποια μορφή αγνωσίας (πχ προσωπαγνωσία) ή
ακόμα και με τη μονόπλευρη χωρική παραμέληση.
Και τέλος, όσον αφορά το ερώτημα που αφορούσε την καθημερινότητα μέσα από το
πλαίσιο στο οποίο η αντίληψη κινείται, υπάρχουν πολλά, απλά πράγματα που μπορεί να βάλει κάποιος. Για παράδειγμα:
Είμαι κτηνοτρόφος με το κοπάδι μου με τα πρόβατα και πέφτει στην αντίληψή μου ένα λευκό αντικείμενο,
το οποίο τελικά είναι μάλλινο παλτό, ενώ στην αρχή νόμισα ότι είναι αρνάκι.
Τόσο απλά….
Να πούμε και 2 λόγια για το Διδυμότειχο όπου αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική για όσους μένουν σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθότι έχει ανέβει ο αριθμός των εισακτεων στους 33 παρακαλώ (δικαιώθηκα όταν έγραφα πέρυσι ότι θα έχουμε αύξηση εισακτεων. Στο ΕΚΠΑ έχει ανέβει στους 25 από τους 20)
Στο Διδυμότειχο λοιπόν είχαμε θέματα ήπιας δυσκολίας. Στην κλινική κυριάρχησαν οι αντικειμενοτροπες σχέσεις (ψυχοδυναμική), στην κοινωνική ψυχολογία οι Στάσεις και στην Αναπτυξιακή το δίδυμο εγωκεντρισμός - θεωρία του νου στην ανάπτυξη των παιδιών.
Καλή επιτυχία σας εύχομαι! Ξεκούραση από τα μαθήματα για λίγο καιρό και μετά ξεκινάμε πάλι το απαιτητικό αλλά και υπέροχο συνάμα ταξίδι των 150 ωρών για κάθε γκρούπ. Ένα συστατικό της επιτυχίας, είναι και οι πολλές ώρες μαθημάτων. Μπορεί το βασικό πρόγραμμα να είναι 115-120 ώρες, όμως πάντοτε προκύπτουν ζητήματα που θέλω να τελειοποιησω όσον αφορά την ανάλυση τους και τελικά κάνουμε περίπου 30 ώρες παραπάνω κάθε χρόνο (χωρίς να χρεώνω ούτε 1€ παραπάνω τους μαθητές και τις μαθήτριες μου). Έτσι έγινε και φέτος. Έτσι θα γίνει και του χρόνου. Με δομημένο τρόπο και κατόπιν συνεννόησης με την τάξη.
Αυτά τα ολίγα....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου