Πλησιάζουμε στην
ημερομηνία των εξετάσεων για την Ψυχολογία ΕΚΠΑ. «Καιρός γαρ εγγύς» όπως έλεγε
και ο Γέροντας Paivio….
Ωχ…φαίνεται ότι με
κάποιο τρόπο , ενεργοποιήθηκε η έννοια – κόμβος Paivio, καθώς σκεφτόμουν και έγραφα. Πιθανώς λόγω εξαπλούμενης
ενεργοποίησης, όπως αναφέρεται και στο κεφ.7 της Γνωστικής.
Τέλος πάντων…Δεν
είναι αυτό το θέμα μας.
Υπάρχουν πολλοί
υποψήφιοι που μελετούν μόνοι τους, αλλά και πολλοί που πηγαίνουν στις παραδόσεις
των καθηγητών στο ΕΚΠΑ, ώστε να κατανοήσουν τη φιλοσοφία της διδάσκουσας/διδάσκοντα
και ορισμένες κρίσιμες έννοιες στις οποίες αυτή/αυτός εστιάζει.
Τι γίνεται όμως στην
περίπτωση όπου συνεχίζουν να υπάρχουν θολά σημεία στην κατανόηση; Επίσης, τι
γίνεται αν πέσει ένα θέμα που αφορά ζητήματα που θα διδαχτούν ΜΕΤΑ τις εξετάσεις
του Δεκέμβρη;
Το Σαββατοκύριακο 9/10 Νοεμβρίου, στη Ν. Ιωνία, οργανώνω ένα 10ωρο, «εξαντλητικό» workshop, (5 ωρες Προσωπικότητα το Σάββατο, 3 ώρες Γνωστική και 2 ώρες Βιολογικές
την Κυριακή), με διασαφήνιση ορισμένων κρίσιμων – sos θεμάτων, όπως:
Προσωπικότητα:
- Ποιοι συνεχιστές του Freud θεωρούνται Ψυχοδυναμικοί; Ο Freud είναι ψυχοδυναμικός; Πώς μπορεί να μας μπερδέψει μια σχετική διατύπωση; (ειδικά μάλιστα σε αντιπαραβολή με τους Συμπεριφοριστές, παλιούς και νέους)
- Ποια είναι τα πεδία σύγκρισης μεταξύ θεωριών, αναφορικά με τη Φιλοσοφική Θεώρηση του προσώπου;
- Πώς ταξινομούνται τα κίνητρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και με ποιες εναλλακτικές διατυπώσεις μπορούμε να ερωτηθούμε για αυτά;
- Πώς συνδέεται η διαπεριστασιακή σταθερότητα με τη Διαχρονική σταθερότητα;
- Προσωπικότητα και Νοημοσύνη
- Προσωπικότητα και Σωματική Υγεία
Και αρκετά ακόμα
θολά και κρίσιμα ζητήματα…
Γνωστική:
- Τελικά το φαινόμενο το κοκταίλ πάρτυ είναι εστιασμένη ή κατανεμημένη προσοχή και ΓΙΑΤΙ (αυτό είναι το κρίσιμο στοιχείο);
- Ποιες είναι οι πτυχές της κατανεμημένης προσοχής;
- Πώς σχεδιάζουμε ένα πείραμα κατανεμημένης προσοχής;
- Πόσο σημαντικά είναι τα μη προσεχθέντα ερεθίσματα;
- Ποια λειτουργία της οπτικής προσοχής λείπει από μια ξενόγλωσση ΜΕΤΑΓΓΛΩΤΙΣΜΕΝΗ σειρά;
- Πώς αντιλαμβανόμαστε ένα πρόσωπο/γράμμα/αντικείμενο;
- Ποιες θεωρίες/μοντέλα είναι σειριακά, αναφορικά με την επεξεργασία του ερεθίσματος και γιατί το Πανδαιμόνιο του Selfridge είναι σειριακό αλλά και συνδετιστικό μαζί;
- Ποιες διεργασίες προσοχής, αντίληψης, νοερής απεικόνισης, μνήμης, εμπλέκονται όταν οδηγούμε σε ένα δρόμο με πυκνή κυκλοφορία;
- Ποιο φαινόμενο θα μπορούσαμε να χειριστούμε πειραματικά ώστε να αποδείξουμε μια μορφή κωδικοποίησης της πληροφορίας;
Επίσης, θα
αναφερθούμε στην επίλυση ορισμένων παλαιών θεμάτων στις Βιολογικές (εδώ τα
πράγματα είναι λιγότερο θολά).
Ας μην ξεχνάμε ότι
οι ερωτήσεις στην Προσωπικότητα και στη Γνωστική, εμπλέκουν την κριτική σκέψη
του υποψηφίου (και πολύ καλά κάνουν οι καθηγητές στο ΕΚΠΑ που ζητούν κάτι
τέτοιο).
Ήρθε η ώρα
λοιπόν, για να ασχοληθούμε με θέματα – «σκοτώστρες» (ας μου επιτραπεί η
έκφραση), τα οποία όμως θα μπορούσαν πράγματι να τεθούν στις εξετάσεις του
Δεκέμβρη.
Μπορείτε να μου
στείλετε mail στο nasosdav@yahoo.gr με το όνομά σας και το επίθετό σας, ώστε
να σας αποστείλω πληροφορίες. Θα τηρηθεί αυστηρώς , σειρά προτεραιότητας.
Σημαντική επισήμανση: Το workshop απευθύνεται ΜΟΝΟ σε καλά διαβασμένους υποψηφίους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου