Ανακοινώθηκαν
τα αποτελέσματα των κατατακτήριων εξετάσεων του Δεκεμβρίου και τα αποτελέσματα
ήταν αναμενόμενα. Σε μια χρονιά όπου είχαμε 2 σερί εξετάσεις μέσα σε λιγότερο
απο 6 μήνες, αυτοί που θα υπερτερούσαν θα ήταν οι υποψήφιοι που έδιναν 2η φορά.
Ηταν οι υποψήφιοι που είχαν ξεκινήσει μελέτη απο την εποχή του πρώτου lockdown (Άνοιξη του 2020) και περίμεναν
μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2021 να δώσουν εξετάσεις. Αρκετοί απο αυτούς που δεν
πέρασαν το καλοκαίρι, έκαναν ένα τελευταίο κουράγιο και έδωσαν το Δεκέμβριο του 2021, έχοντας ήδη στην «πλάτη»
τους σχεδόν 2 χρόνια μελέτης πάνω στα ίδια μαθήματα της ύλης. Αυτό είχε σαν
αποτέλεσμα να επικρατήσουν έναντι των παιδιών που έδιναν πρώτη φορά και τα
οποία , συνήθως είναι εκείνα που επικρατούν στο ισοζύγιο νέοι-παλιοί στις
κατατακτήριες εξετάσεις.
Τώρα όμως
είχαμε ειδικές συνθήκες και μπορούμε να πούμε οτι οι νέοι «αδικήθηκαν». Οπως και να
έχει όμως , η φουρνιά των βετεράνων αποσύρεται. Ελάχιστοι θα έχουν το κουράγιο να
περιμένουν και να μελετούν ενεργά μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου του 2022, ακόμα κι
αν ΔΕΝ αλλάξουν τα μαθήματα της ύλης. Θεωρώ πάντως ως πιο πιθανό σενάριο να
γίνουν αλλαγές (αυτό ευννοεί τους νέους υποψήφιους), γιατί αν παραμείνει ίδια η
σχετικά ΜΙΚΡΗ ύλη του ΕΚΠΑ (σε σχέση, για παράδειγμα, με αυτήν της Ψυχολογιας
Παντείου), η βαθμολόγηση θα καταστεί δύσκολη για τους καθηγητές, γιατί θα
υπάρχει σχετικός κορεσμός των ζητημάτων προς εξέταση. Θα πρέπει λοιπόν, ή να
αλλάξουν μάθημα/τα ή να προσθέσουν ύλη στα ήδη υπάρχοντα γνωστικά αντικείμενα.
Εντούτοις, εγώ προσωπικά, έχοντας εμπειρία 9 ετών και με πάνω απο 60 επιτυχόντες όλα αυτά τα χρόνια σε όσα φροντιστήρια έχω δουλέψει (35 επιτυχόντες μόνο τα τελευταία 4), θεωρώ οτι κάθε υποψήφιος πρέπει να το δει ως διετή επένδυση ώστε να έχει μειωμένο άγχος σε αυτή τη διαδικασία και να τη χαρεί στο μέγιστο βαθμό! Οι κατατακτήριες εξετάσεις είναι ένα ισχυρό εργαλείο προς την επαγγελματική ενασχόληση με την ψυχολογία, καθότι εξασφαλίζεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου, με την αποφοίτηση σου. Ομως υπάρχουν πολλές άλλες διέξοδοι για έναν άνθρωπο που θέλει πραγματικά να ασχοληθεί με το αντικείμενο (σοβαρά κολλέγια, ειδικεύσεις – σεμινάρια, μεταπτυχιακά κτλ), ακόμα κι αν υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες.
Η επαγγελματική ενασχόληση με την ψυχοθεραπεία (δλδ να εργάζεσαι ως θεραπευτής), προυποθέτει το εξής τρίπτυχο:
1) προπτυχιακές σπουδές
2) ειδίκευση σε μια προσέγγιση (πχ συστημική , cbt, συνθετική, κτλ)
3) προσωπική θεραπεία ώστε να έχεις βρει τις δικές σου ισορροπίες ώς άνθρωπος για να μπορέσεις να βοηθήσεις τους θεραπευόμενούς σου στη συνέχεια
Οι κατατακτήριες εξετάσεις ανήκουν στον 1ο παράγοντα. Εαν κάποιος υποψήφιος νιώθει τις κατατακτήριες ώς μονόδρομο για να ασχοληθεί επαγγελματικά ώς θεραπευτής, κάνει λάθος. Μπορεί να προσπαθεί να κάνει προπτυχιακές σπουδές στο ΕΚΠΑ ή κάπου άλλού και παράλληλα να επενδύει και στα υπόλοιπα δύο στοιχεία (ειδίκευση σε προσέγγιση + προσωπική θεραπεία). Με αυτό τον τρόπο, δεν χάνει χρόνο στην πορεία του προς την υλοποίηση του ονείρου του και παράλληλα δεν βιώνει τη διαδικασία των εξετάσεων ώς μια πορεία "όλα ή τίποτα" (δεν είναι άλλωστε, όμως πολλοί υποψήφιοι το βλέπουν έτσι επειδή δεν γνωρίζουν το τρίπτυχο που ανέφερα και έρχονται στα μαθήματα αγχωμένοι με αποτέλεσμα να μη χαίρονται τη διαδρομή μέχρι τις εξετάσεις.)
Στη θέση
ενός αναγνώστη που τώρα διαβάζει αυτές τις γραμμές, θα δοκίμαζα το εξής:
Θα έδινα μια χρονιά με φουλ τις μηχανές και αν πετύχω, έχει καλώς! (διαχρονικά....σε αυτά τα 9 χρόνια πορείας, οι περισσότεροι απο τους επιτυχόντες μου, είναι παιδιά που δίνουν 1η φορά)
Αν όχι, θα έδινα ακόμα μια χρονιά σε πιο
χαλαρό ρυθμό, με τις πιθανότητες επιτυχίας να παραμένουν αυξημένες, ίσως και
μεγαλύτερες, λόγω μικρότερης ανάγκης για μελέτη καθώς και λόγω αυξημένης
κατανόησης αλλά και εμπειρίας.
Αν δεν περάσω και τη 2η
φορά, τότε καταφεύγω σε άλλες λύσεις, οι οποίες πλέον έχουν τη δική τους θέση
στην «αγορά» (ας μου επιτραπεί ο όρος) και βοηθούν τους ανθρώπους να
υλοποιήσουν το όραμά τους. Παράλληλα, επενδύω , είτε σε μια ειδίκευση, είτε στην προσωπική θεραπεία, ώστε να μη χάνω χρόνο που θα τον επενδύσω ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ στην πορεία μου για να γίνω θεραπευτής.
Για να μην
τα πολυλογούμε.....όποιος είναι αποφασισμένος να ασχοληθεί με την Ψυχολογία και
τη λατρεύει, θα βρει πλέον, τρόπο να το κάνει. Η αρχική οδός είναι οι κατατακτήριες και στη συνέχεια
υπάρχουν τα plan
b , τα οποία είναι αρκετά ικανά να
μας φέρουν πιο κοντά στο όνειρό μας. Μπέσα για μπέσα σας το λέω!
Και τώρα ήρθε η ώρα να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους μαθητές μου που περασαν φέτος και είχα τη μεγάλη τιμή να συνεργαστώ μαζί τους! Θεωρώ οτι πρόκειται για μια μεγάλη επιτυχία και για εμένα προσωπικά, σε μια χρονιά πολύ δύσκολη όπου υπήρχε μεγάλη "αιμορραγία" (απόσυρση) στη συμμετοχή των μαθητών μου λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν με την πανδημία. Θεωρώ οτι το ασύλληπτο πάθος που με χαρακτηρίζει όσον αφορά τη δουλειά μου, κράτησε όρθιο εμένα και τους μαθητές μου, ως μια γροθιά απέναντι στις πολύ μεγάλες δυσκολίες. Ιδού λοιπόν οι άνθρωποι που κατάφεραν την είσοδό τους στη σχολή, μετά απο πολλές ώρες μαθημάτων που υλοποιήσαμε :
(στην επίσημη λίστα των επιτυχόντων του ΕΚΠΑ υπάρχουν και παλιοί μαθητές μου αλλά και "περαστικοί" απο τα μαθήματα μου, αλλά θεωρώ τουλάχιστον ανήθικο και γελοίο να τους θεωρήσω επιτυχόντες μου και να χρησιμοποιήσω το όνομά τους)!
Καραγιαννάκης
Χρήστος (2ος)
Μοβσεσιάν
Μικυ (4ος)
Χρυσός
Αθανάσιος (8ος)
Βλάχου
Άννα (9η)
Ιορδανίδου
Όλγα (12η)
Μαραζιώτη
Ελένη (13η)
Χρυσανθοπούλου
Ελένη (19η)
Είστε
άξιοι θαυμασμού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου