Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Θέμα για τη Μνήμη

(κατατακτήριες Δεκεμβρίου 2015)

Με βάση όσα γνωρίζετε για τη μνήμη, πώς θα συμβουλεύατε ένα μαθητή για να βελτιώσει τη μελέτη του;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


Αναφέρουμε τις 3 στρατηγικές για τη βελτίωση των μνημονικών επιδόσεων: Σύμπτυξη Επανάληψη 
Κωδικοποίηση (ακουστική, οπτική, σημασιολογική)

 Για τη σύμπτυξη μπορούμε να αναφέρουμε τη μελέτη του Miller και να παροτρύνουμε το μαθητή να προβεί σε σημασιολογική σύζευξη πληροφοριών

 Για την επανάληψη το διμερές μοντέλο μνήμης των Atkinson and Shiffrin , και να παροτρύνουμε το μαθητή να επαναλαμβάνει αυτά που μελετά

Για την κωδικοποίηση, μπορούμε να αναφέρουμε τις τρείς μορφές της. Ειδικότερα:

 Για την ακουστική κωδικοποίηση μπορούμε να αναφέρουμε τη μελέτη του Conrad και να συμβουλεύσουμε τον μαθητή να κωδικοποιεί λεκτικά – ακουστικά όσα μελετά, κάτι που μπορεί να γίνει μέσω της φωνητικής επανάληψης

 Για την οπτική κωδικοποίηση μπορούμε να αναφέρουμε το πείραμα των Zhang and Simon σχετικά με τα κινέζικα ιδεογράμματα (ή τη μελέτη του Paivio στα πλαίσια της νοερής απεικόνισης) και να συμβουλεύσουμε το μαθητή να οπτικοποιεί τα ερεθίσματα, δηλαδή να κατασκευάζει νοερές εικόνες για όσα μελετά.

Για τη σημασιολογική κωδικοποίηση μπορούμε να αναφέρουμε το πείραμα των Wickens, Datezman and Eggemeir σχετικά με το φαινόμενο της προσθενεργού παρέμβασης ή τη μελέτη των Craik and Lockhart και να συμβουλεύσουμε το μαθητή να μελετά σε βάθος το νόημα/σημασία των όσων μελετά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σταθερό χέρι και καθαρό μυαλό...

 Οι κατατακτήριες εξετάσεις ψυχολογίας, παρά το γεγονός οτι είναι μια απαιτητική διαδικασία, αποτελούν έναν "καθαρό" και οικονομικ...