|
Εύρημα
|
Παράγοντας
|
1
|
Οι ειδικοί
(εμπειρογνώμονες) είναι πιο πειστικοί από τους μη ειδικούς. Τα ίδια
επιχειρήματα αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα όταν μεταδίδονται από κάποιον που
υποτίθεται ότι γνωρίζει όλα τα σχετικά στοιχεία.
|
Πομπός
επικοινωνίας
|
2
|
Οι δημοφιλείς και
ελκυστικοί πομποί επικοινωνίας είναι πιο αποτελεσματικοί από τους μη
δημοφιλείς η μη ελκυστικούς.
|
Πομπός
επικοινωνίας
|
3
|
Τα άτομα που μιλούν
γρήγορα είναι πιο πειστικά είναι πιο πειστικά από εκείνα που μιλούν αργά. Μια
αιτία είναι ότι η ταχύτητα στην ομιλία δίνει την εντύπωση ότι ο ομιλητής
γνωρίζει αυτό για το οποίο μιλάει.
|
Πομπός
επικοινωνίας
|
4
|
Πειθόμαστε πιο
εύκολα αν πιστεύουμε ότι το μήνυμα δεν έχει συνειδητά την πρόθεση να μας
πείσει ή να μας χειριστεί.
|
Μήνυμα
|
5
|
Η πειθώ μπορεί να
ενισχυθεί από μηνύματα που προκαλούν φόβο στο κοινό. Για να πείσουμε τους
ανθρώπους να κόψουν το κάπνισμα, θα ήταν ίσως χρήσιμο να προκαλέσουμε φόβο
για θάνατο από καρκίνο του πνεύμονα δείχνοντας στους καπνιστές έναν πνεύμονα
προσβεβλημένο από καρκίνο.
|
Μήνυμα
|
6
|
Η πειθώ μπορεί να
ενισχυθεί με τη χρήση αξιολογικά μεροληπτικής ορολογίας , ωστόσο αυτές οι
επιδράσεις εξαρτώνται από το βαθμό της γνωστικής προσπάθειας που καταβάλλεται
από το κοινό.
|
Μήνυμα
|
7
|
Το γλωσσικό ύφος
μπορεί να επηρεάσει την πειθώ: Ακόμα κι ένα γλωσσικό επιχείρημα μπορεί να
αποδυναμωθεί αν υπάρξουν ενδείξεις αδύναμης ομιλίας, όπως υπεκφυγές,
διστακτικότητα και ρητορικές ερωτήσεις που δείχνουν να αμφισβητούν την
εγκυρότητα των όσων εκφράζονται (πχ «έτσι δεν είναι;»
|
Μήνυμα
|
8
|
Άτομα με χαμηλή
αυτοεκτίμηση πείθονται ευκολότερα απ΄ ότι άτομα με υψηλή αυτοεκτίμηση.
|
Κοινό
|
9
|
Οι άνθρωποι κάποιες
φορές είναι πιο επιρρεπείς στην πειθώ όταν αποσπάται η προσοχή τους, απ ότι
όταν προσέχουν επισταμένα, τουλάχιστον όταν το μήνυμα είναι απλό.
|
Κοινό
|
10
|
Όταν είναι δύσκολο
να πειστεί κανείς – δηλαδή όταν το κοινό είναι εχθρικό – είναι πιο
αποτελεσματικό να παρουσιάζονται και οι δύο πλευρές του ζητήματος παρά μόνο η
μία.
|
Μήνυμα
και Κοινό
|
11
|
Ένα μήνυμα είναι
λιγότερο πειστικό όταν μεταδίδεται σε γλωσσικό ύφος αδύναμης ομιλίας
|
Πομπός
επικοινωνίας
|
Οι κατατακτήριες Ψυχολογίας ΕΚΠΑ και Παντείου είναι μια πολύ απαιτητική διαδρομή για κάθε συνειδητοποιημένο υποψήφιο. Στο παρόν blog, θα βρείτε ορισμένα χρήσιμα στοιχεία που μικραίνουν την απόσταση ανάμεσα στην αρχική σας προσπάθεια και την επιτυχή τελική της έκβαση. Από το 2013, σχεδόν 100 άνθρωποι έχουν εισαχθεί μόνο στην Ψυχολογία ΕΚΠΑ από τη δουλειά που κάνω ως διδάσκων.
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017
Πειθώ - Τα 11 χαρακτηριστικά της επικοινωνίας που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αλλαγή στάσεων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Σταθερό χέρι και καθαρό μυαλό...
Οι κατατακτήριες εξετάσεις ψυχολογίας, παρά το γεγονός οτι είναι μια απαιτητική διαδικασία, αποτελούν έναν "καθαρό" και οικονομικ...
-
Γιατί είναι αρκετά απαιτητικό να περάσεις στην Ψυχολογία ΕΚΠΑ? Η απάντηση που θα σας δώσω, είναι πραγματικά ανατρεπτική και ίσως να εκνε...
-
Α Οι απόψεις του Freud για το άτομο Α.1 Φιλοσοφική θεώρηση του προσώπου Βλέπε...
-
Αγαπητοί αναγνώστες. Έχοντας ασχοληθεί πολλά χρόνια με τη Γνωστική Ψυχολογία, αναγνωρίζω τη σπουδαιότητα που έχει η σωστή, πολλαπλή κωδικο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου